погода Донецке
купить регистратор

Психологічна служба

 

 

 

Хелемська Наталія Борисівна

Вища освіта

Черкаський національний університет

ім.. Б. Хмельницького, 2006

Спеціальність "Психологія"

МАУП, 2007, практична психологія

Кваліфікаційна категорія

«спеціаліст вищої категорії»

 

Задачі  психологічної  служби  школи:

  • створення сприятливого психологічного кліматув педагогічномута учнівському колективі;
  • створення умов для формування у дітей мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • у забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
  • у профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку дитини;
  • профілактика негативних явищі пропаганда здорового способу життя;
  • психологічне забезпечення допрофільногота профільного навчання учнів;
  • психологічний супровід випускниківдо та підчас зовнішнього незалежного оцінювання.

Основними видами діяльності психологічної служби школи  впродовж навчального рокує:

Психодіагностика - головне завдання цього напрямку полягає в оцінюванні психології та поведінки дітей у школі, складанні їх кваліфікованої психологічної характеристики, що базується на достовірних і надійних даних, отриманих у процесі психологічного дослідження.

Для забезпечення цих завдань шкільний психолог проводить такі діагностичні дослідження:

Ø  вивчення особливостей адаптації першокласників до навчання у школі та виявлення причин дезадаптації;

Ø  дослідження розвитку інтелектуальних здібностей учнів,тестування з метою виявлення академічних інтересів та нахилів учнів молодшої школи;

Ø  психодіагностика з метою вивчення адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі, вивчення мікроклімату в колективі, структури взаємодії, та розробка рекомендацій по його покращенню;

Ø  виявлення інтелектуальної обдарованості учнів;

Ø  психодіагностика дітей, що мають ознаки шкільної дезадаптації (зниження успішності, порушення поведінки, емоційна напруженість);

Ø  вивчення здібностей та інтересів учнів з метою їх профорієнтації та визначення з вибором профільного предмету;

Ø  проведення анкетування учнів, які обрали профільні предмети;

Ø  вивчення навчальних інтересів та здібностей учнів рівня розумового розвитку з метою надання рекомендацій вибору профілю навчання;

Ø  діагностика і психологічний аналіз сумісності напрямку профілю і навчальних інтересів та здібностей учнів;

Ø  діагностика готовності до навчання в школі майбутніх першокласників.

Проводяться   профілактично – просвітницькі заняття  серед підлітків 7 – 11 класів за такими темами:

Ø  «Шкідливі звички – загроза здоров’ю»,

Ø  «Стандарт особистості і індивідуальність»,

Ø  «Правила толерантного спілкування»,

Ø  «Учимось жити без конфліктів».

 

Для взаємодії та співпраці психолога з вчителями, проводяться засідання, наради та семінари:

Ø  «Труднощі першокласників в період адаптації»,

Ø  «Особливості адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі»,

Ø  «Особливості роботи з обдарованими дітьми»,

Ø  «Причини конфліктів у шкільному середовищі»,

Ø  «Впровадження мультипрофільного навчання в старших класах».

 

З метою створення атмосфери взаємодопомоги та співробітництва в роботі з батьками проводяться наради:

Ø  «Психологічна готовність дитини до шкільного навчання» для батьків1-х класів;

Ø  «Перехід дитини до навчання в старшій школі» для батьків 5-х класів.

Консультаційна робота психолога містить складання і формулювання психолого – педагогічних рекомендацій, що випливають із результатів проведеного психодіагностичного обстеження; проведення бесід з тими, хто потребує консультативної допомоги; роботу з учителями й батьками, з питань навчання та виховання, а також з інших актуальних питань.

При необхідності проводиться психологічна корекція з окремими групами учнів, з елементами психологічного тренінгу, а також індивідуальні і групові консультації для батьків та учнів.

Таким чином робота шкільного психолога, починаючи з моменту постановки проблеми і закінчуючи реалізацією рішень консиліуму, є одним циклом діяльності психолога.

Практичний психолог пройшла навчання та отримала сертифікати  за такими програмами:

Ø   «Корисні звички» та «Цікаво про корисне»,

Ø  «Тренінг для тренерів СПТ та просвітницько-профілактичних програм».

 Друк 

женский журнал
cправочник лекарств